A tanárképző mobilitás összegzése


Egy évvel ezelőtt Alapítványunk támogatást kapott egy tanárképző projektre. Arra az Erasmus+ projektre, amely az egyéni tanulmányi mobilitást támogatja (címe: “Learn 2 Teach, Teach 2 Learn”).

A projekt egy képzést jelentett a kollégáink számára, amelyet az igényeik szerint alakítottunk ki, hiszen úgy véljük, egy jó tanár képességeit is folyamatosan fejleszteni kell. A mobilitási tevékenységek alatt kollégáinknak lehetősége volt, hogy elmélyítsék a tudásukat és megtanulják, hogyan tegyék jobbá, hatékonyabbá munkájukat.

Műhely Celjében, Szlovéniában

 

Pedagógusaink részt vettek a kurzusokon, ahol különböző módszerekről és tanítási programokról szereztek tapasztalatot. A programok részletekbe menően feldolgozták például az órák, előadások tervezését és kivitelezését, a diákokkal való foglalkozások és tanácsadás mikéntjét, továbbá olyan műhelyeket szerveztek, amik fejlesztették az informatikai készségeket (pl. jó minőségű bemutató elkészítése, valamint a szociális média, az interneten keresztüli tanítás, vagy a web-es szemináriumok alkalmazása). Ezen kívül személyes és szakmai fejlődésre is nyílt lehetőség az önelemzésre irányuló, értékelő műhelyeken és tevékenységeken. A mobilitásokon a fogadó szervezetek turisztikai programokat és interaktív bemutatókat is szerveztek.

 

Szeminárium a webináriumokról Celjében, Szlovéniában

Látogatás a jurmalai Ájurvédikus Egészségügyi Központba Riga közelében, Lettországban

Párbeszéd az egészséges életmódról a házigazdákkal és vendégekkel

 

A projekt 3 mobilitási tevékenységet foglalt magába. Az elsőre Celjében, Szlovéniában, a másodikra a lettországi Rigában, a harmadikra pedig Petite Sommeban, Belgiumban került sor. Minden mobilitási tevékenységben egy-egy kollégánk vett részt és képviselte az alapítványunkat az adott képzésen.

A kurzus résztvevői Rigában, Lettországban

Játékos résztvevők a celjei kastélyban Szlovéniában

 

A mobilitási tevékenységek során a résztvevő szervezetek az alábbi képzésekkel segítették a kollégáinkat, és rajtuk keresztül a szervezetünket:

– a szlovéniai DUHOVNO DRUSTVO ZA DUSO szervezet egy tanárképző kurzust szervezett, amely elsősorban a személyes és szakmai képességek fejlesztésére, valamint az informatikai eszközök használatára összpontosított,

– a lettországi Zelsirdibas Misija Dzivibas Ediens egy olyan képzést tartott, ami az informatikai eszközök és készségek fejlesztésére összpontosított, illetve az egészséges életvitelre,

– a belgiumi Bhaktivedanta College olyan képzést szervezett, amely az alapvető tanári készségek fejlesztésére fókuszált, a tapasztalati tanulásra, az előadások, tanórák megtervezésére és az előadások kivitelézésére.

 

A tervezés, kivitelezés és értékelés taglalása az oktatóval

 

A kurzusok úgy lettek felépítve, hogy segítsék és megkönnyítsék a résztvevők számára a tanulást és tapasztalatszerzést, valamint a tanultak minél jobban adaptálhatóak legyenek a hazai környezetben.

A tanárképzések alatt az érintett szervezetek a munkájukon keresztül az alábbi ismereteket és kompetenciákat emelték ki vagy fejlesztették tovább:

– az informatikai képességek fokozása, hogy az ilyen eszközöket tantermi környezetben és felnőttoktatásban (például tanítás az interneten keresztül) is könnyen alkalmazzák; továbbá az új, innovatív, a piacon rendelkezésre álló IT-eszközök bemutatása és megismerése

– új készségek és technikák oktatása

– a résztvevők személyes készségeinek fejlesztése és az interperszonális készségek erősítése

– a multikulturális szellemiség növelése és annak méltányolása

 

Jól érzik magukat a résztvevők a Petite Somme-i tanárképzésen

 

Összegzésképpen kijelenthetjük, hogy a képzés nagyban hozzájárult minden résztvevőnk személyes és szakmai fejlődéséhez, valamint alapítványunk szervezeti fejlesztéséhez is. Intézményünk kapacitása is növekedett a partnerségek megszilárdítása terén azzal, hogy elmélyítettük a kapcsolatokat és az együttműködést a projektben részt vevő szervezetekkel. Következtetésképpen, határozottan állítjuk, hogy a tanulási eredmények és az összes eredmény, ami kapcsolódik a projekthez összhangban volt a tervekkel, és egy sikeres tanárképzés megvalósításához vezette az együttműködő partnereket.

Ha civil 1% – Gondoljon az Öko-völgyre!

Adóbevalláskor ajánlja személyi jövedelemadójának 1%-át az Öko-völgy Alapítványnak!

Adószámunk: 18786435-1-14

1%

Alapítványunk 2008 óta segíti Krisna-völgy környezettudatos törekvéseit. Évente több tízezer emberrel ismertetjük meg az önellátó életmód elemeit, a kapcsolódó tapasztalatokat. Legyen ebben Ön is partnerünk! Kérjük, ne hagyja elveszni adójának 1%-át! Számítunk Önre!

Hagyj üzenetet

1%
Az Öko-völgy Alapítvány adószáma:
18786435-1-14
Keresés
Webshop
Ökovölgy hírlevél
E-mail cím:*
Név:*
E-mail cím újra:*
Kisfilmek
“Az étel nem a boltból származik.” Film Sivaráma Swamival Rovarpusztító rozsdafarkúak biokertünkben – kisfilm
Fotógaléria
Loading...
image img_7862-jpg image img_7960-jpg image img_8245-jpg image img_7820-jpg image gate_zoldklub_krisnavolgyben_2009-jpg image corvinusklub_2010marc22_k-jpg image img_0057-jpg image img_0166-jpg image bhakti_kert_5-jpg image img_0145-jpg image bhakti_kert_1-jpg image dscn7275-jpg

Kiadványaink
Szakdolgozóink
Az Öko-völgy Alapítvány konzultációs segítségéveleddig 48 hallgató védte meg szakdolgozatát.
Védjegy használati jog
Idézet
"A gond nem csupán gazdasági vagy technológiai, elsősorban erkölcsi és lelki. Megoldást a gazdaság és a technológia területén csak akkor találhatunk, ha mélységes változás megy végbe a szívünkben, amely elvezethet bennünket életformánk megváltoztatásához, valamint fogyasztásunk és termelésünk fenntarthatatlan formáinak átalakításához."
II. János Pál pápa és Őszentsége I. Bartholomeosz ökumenikus pátriárka