Tavaszi túra Krisna-völgyben: a GATE Zöld Klub rövid élménybeszámolója

klub_100x100Egyesületünk tagjai már jó ideje tervezték Krisna völgy újbóli meglátogatását (a 2009-es látogatás beszámolója ide kattintva olvasható), mert egyetemi zöld civil szervezetként (és nem utolsó sorban agrár-egyetemistaként) átfogóbb képet kívántunk kapni a fenntartható, közösségi ökogazdálkodás mibenlétéről. Az ökofalvak többünket erőteljesen vonzanak, illetve többünk érdeklődik a háztáji gazdálkodási, önellátás iránt. Idén tavasszal végre sor kerülhetett a látogatásra.

Április elején a helyi vendégházban szálltunk meg, ahol kiváló lehetőség adódott a közös főzésre és közösségi programokra. A Völgyben tett túra napján reggel 10-kor indultunk a kaputól, majd vezetőink (Kun András és Pártha dász) segítségével megismerkedtünk a Krisna-völgyi ökológiai gazdasággal, centrumában a Tehénvédelmi Központtal, ahol 40 db tehén és ökör él. A bio-gyümölcsösben és zöldségeskertben is remek képet kaphattunk a gyakorlati fogásokról, illetve a Krisna-völgyben jellemző gazdálkodási alternatívákról.

Mindezek mellett láthattuk a faluközösség nádgyökérzónás szennyvíztisztítóját, Botanikus kertjét, és az élőhely-rekonstrukciós munkálatok eredményeit. Az ízletes templomi ebéd elfogyasztását követően Lílasuka dász tartott rövid előadást a Krisna-tudatos élet- és gondolkodásmódról, valamint a lelki életről. Számos kérdést tettünk fel, és rendkívül érdekes beszélgetés alakult ki, mely többek szerint a túra-program legérdekesebb része volt.

Az alábbiakban a GATE Zöld Klub két tagjának rövid élménybeszámolóját olvashatják:

Kálmán Nikoletta: „Nagyon tetszett a program. Az egyik legélvezetesebb helyszín számomra a Tehénvédelmi Központ volt, ill. az itt található régi mezőgazdasági eszközök. Érdekesnek találtam az egész sétát, amikor is az itt élő közösség mindennapjairól beszélgettünk, de sokat tanultam a kertészetben tett látogatáskor is. Mégis, talán a legemlékezetesebb a Lílasuka dásszal való délutáni beszélgetésünk volt, ahol vallási témákról beszélgettünk.”

Bihaly Áron: „Krisna-völgy iszonyat jó és nagyon nagy élmény volt nekem. Szemléletben, tudásban is nagyon sokat kaptam, de nagyon kiváló alkalom volt számomra, hogy a hitemben kicsit elmélyedjek, egy másik vallásba való betekintésen keresztül! A két legjobb élményem: az esti túra a templomromhoz (ugyanis a somogyvámosi, Árpád-kori Pusztatoronyhoz is kiment csapatunk), a telihold fényében, illetve a reggeli ima a Krisna-hívőkkel. A kirándulás, Kun András beszámolója, az állati erő használata, a kertészet, mind-mind nagyon jók voltak, meg persze a beszélgetés a Krisna-tudatról! Még egyszer nagyon köszönjük a szervezést!”

– Kun Róbert –

Hagyj üzenetet

Az Öko-völgy Alapítvány adószáma:
18786435-1-14

2017-ben 403.431 Ft felajánlás segítette ismeretterjesztő tevékenységünket. Köszönjük!
Tanfolyamaink
Név:*
E-mail cím újra:*
Kisfilmek
“Az étel nem a boltból származik.” Film Sivaráma Swamival Rovarpusztító rozsdafarkúak biokertünkben – kisfilm

Kiadványaink
Szakdolgozóink
Az Öko-völgy Alapítvány konzultációs segítségével eddig 53 hallgató védte meg szakdolgozatát vagy doktori értekezését.
Védjegy használati jog
Idézet
„A régieket nem szabad lebecsülni. Mérhetetlenül okos emberek voltak, sok tekintetben okosabbak, mint mi. Nagy előnyük volt fölöttünk, hogy olyan alkalmakra is gondoltak, amikor az idő nem kifogástalan.”