klub_100x100Egyesületünk tagjai már jó ideje tervezték Krisna völgy újbóli meglátogatását (a 2009-es látogatás beszámolója ide kattintva olvasható), mert egyetemi zöld civil szervezetként (és nem utolsó sorban agrár-egyetemistaként) átfogóbb képet kívántunk kapni a fenntartható, közösségi ökogazdálkodás mibenlétéről. Az ökofalvak többünket erőteljesen vonzanak, illetve többünk érdeklődik a háztáji gazdálkodási, önellátás iránt. Idén tavasszal végre sor kerülhetett a látogatásra.

Április elején a helyi vendégházban szálltunk meg, ahol kiváló lehetőség adódott a közös főzésre és közösségi programokra. A Völgyben tett túra napján reggel 10-kor indultunk a kaputól, majd vezetőink (Kun András és Pártha dász) segítségével megismerkedtünk a Krisna-völgyi ökológiai gazdasággal, centrumában a Tehénvédelmi Központtal, ahol 40 db tehén és ökör él. A bio-gyümölcsösben és zöldségeskertben is remek képet kaphattunk a gyakorlati fogásokról, illetve a Krisna-völgyben jellemző gazdálkodási alternatívákról.

Mindezek mellett láthattuk a faluközösség nádgyökérzónás szennyvíztisztítóját, Botanikus kertjét, és az élőhely-rekonstrukciós munkálatok eredményeit. Az ízletes templomi ebéd elfogyasztását követően Lílasuka dász tartott rövid előadást a Krisna-tudatos élet- és gondolkodásmódról, valamint a lelki életről. Számos kérdést tettünk fel, és rendkívül érdekes beszélgetés alakult ki, mely többek szerint a túra-program legérdekesebb része volt.

Az alábbiakban a GATE Zöld Klub két tagjának rövid élménybeszámolóját olvashatják:

Kálmán Nikoletta: „Nagyon tetszett a program. Az egyik legélvezetesebb helyszín számomra a Tehénvédelmi Központ volt, ill. az itt található régi mezőgazdasági eszközök. Érdekesnek találtam az egész sétát, amikor is az itt élő közösség mindennapjairól beszélgettünk, de sokat tanultam a kertészetben tett látogatáskor is. Mégis, talán a legemlékezetesebb a Lílasuka dásszal való délutáni beszélgetésünk volt, ahol vallási témákról beszélgettünk.”

Bihaly Áron: „Krisna-völgy iszonyat jó és nagyon nagy élmény volt nekem. Szemléletben, tudásban is nagyon sokat kaptam, de nagyon kiváló alkalom volt számomra, hogy a hitemben kicsit elmélyedjek, egy másik vallásba való betekintésen keresztül! A két legjobb élményem: az esti túra a templomromhoz (ugyanis a somogyvámosi, Árpád-kori Pusztatoronyhoz is kiment csapatunk), a telihold fényében, illetve a reggeli ima a Krisna-hívőkkel. A kirándulás, Kun András beszámolója, az állati erő használata, a kertészet, mind-mind nagyon jók voltak, meg persze a beszélgetés a Krisna-tudatról! Még egyszer nagyon köszönjük a szervezést!”