Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy átalakítottuk a V-védjegy mindkét megjelölését – a vegánt és a vegetáriánust is.
A korszerűsített védjegy megjelölések előnyei
A jól átlátható és felismerhető védjegy használatának köszönhetően a világ lakosságának több mint egyharmada ismeri a V-védjegyet. Amikor az értékeiknek megfelelő táplálkozási választékot keresnek, tízből hét ember egészségesebbnek tartja a V-védjeggyel ellátott termékeket, és 57%-uk egyszerűen jobban megbízik bennük. A V-védjeggyel ellátott növényi alapú termékek választékok felfedezésével a fogyasztók csökkenthetik a saját széndioxid kibocsátási, víz- és erdőirtási ökológiai lábnyomukat.
Az új védjegyek továbbá megkönnyítik a vegán és vegetáriánus termékek közötti megkülönböztetést, ami növeli az átláthatóságot, és segíti a fogyasztókat abban, hogy megtalálják az általuk kívánt és számukra szükséges termékeket. Biztosak vagyunk benne, hogy a fogyasztók is hamarosan megismerkednek az új védjegy megjelölésekkel.
A megjelenésben bekövetkezett változások
A jelentős változások csak a vegetáriánus (VEGETARIAN) védjegyen történtek, ugyanakkor mindkét védjegy megújult és a nemzetközi közönséghez igényeihez lett átalakítva. A védjegyeknél új betűtípus jelenik meg, valamint a körön belüli szövegezés is módosult.
Ahol korábban az állt, hogy „EUROPEAN VEGETARIAN UNION / V-LABEL.EU”, ott most a „V-LABEL INTERNATIONAL / V-LABEL.COM” felirat áll. Ez lehetővé teszi, hogy a V-védjegy folyamatos növekedésének és az európai piacon túli terjeszkedésének is eleget tegyünk, és a V-védjegy nemzetközi honlapjának változásához kapcsolódik, amely mostantól a www.v-label.com címen található.
Az új védjegyek kezelésénél fontos megjegyezni, hogy a vegetáriánus védjegy minimális szélessége (a téglalap) mostantól 14 mm, nem pedig csak 12 mm (ami a kör átmérőjére vonatkozik), mint a vegán védjegy esetében. Ennek oka, hogy a vegetáriánus védjegy a kör körüli téglalap miatt szélesebb lett, és a körön belüli írásnak olvashatónak kell maradnia.
Ezenkívül a vegetáriánus védjegy csak az eredeti színekben (zöld-sárga) vagy fekete-fehérben nyomtatható, és már nem lehetséges a háttértől függően 2 különböző színösszeállításban is alkalmazni. A vegán védjegy esetében ezt továbbra is lehet, de mindkét esetben javasoljuk, hogy lehetőség szerint az eredeti színekben használják a védjegyeket.
A védjegy helyes használatáról és megjelenítéséről a Formai követelmények kiadványunkban található részletesebb információ, de javasoljuk, hogy szükség esetén kérjen visszajelzést a megfelelő megjelölésről.
A védjegy korszerűsítés kivitelezésének időbeli ütemezése
Nem kérünk egyetlen gyártót sem arra, hogy a régi védjegyekkel ellátott termékeket vonja vissza, és nem követeljük meg új csomagolóanyagok nyomtatását sem az új védjegyek bevezetésével, mivel el szeretnénk kerülni a pazarlást és a hulladék keletkezését. Ezért az új védjegyek széles körű bevezetését két évre ütemeztük.
„Úgy becsüljük, hogy a termékek legtöbbje esetében nagyjából két évre lesz szükség a változás végrehajtására, aminek oka a tanúsított termékek nagy száma. Ez az idő elég arra, hogy a gyártóknak és előállítóknak ne kelljen a már legyártott csomagolóanyagokat leselejtezniük. Természetesen nem szeretnénk hozzájárulni a felesleges szeméttermeléshez” – fejtette ki Martin Ranninger, a V-Label International munkatársa.
Természetesen a korábbi csomagolóanyagok, címkék jóváhagyásához hasonlóan az új csomagolás tervezetét is jóvá kell hagynia a felelős engedélyezőnek, mielőtt a nyomtatás megkezdődne. A jóváhagyást követően a V-védjegy kinyomtatható és felhasználható a tanúsított termékeken és az ahhoz kapcsolódó marketing kampányok során.
Forrás: www.v-label.com