A visszautasítás hatalma

Ma a szabadság bizonyítékaként ünneplik azt, ha valaki képes az ösztönei szerint cselekedni, szemben azzal, ha valaki ellenáll neki. (Azt teszem, amit akarok, úgy ahogy akarom). Vajon ez felszabadít, vagy inkább a siker rabjaivá tesz minket? Rengeteg ember költi el azt a pénzt is, amit meg sem keresett még, hogy olyasmiket vegyen, amire nincs is szüksége, hogy olyan emberekre tegyen jó benyomást, akiket nem is kedvel.

Lássuk csak, hogy működik a siker börtöne:

A fogyasztóipar olyan termékeket termel, amelyekre nincs is igazán szükségünk.
A marketingesek ezeket a termékeket a bemutatótermekbe és az üzletekbe viszi.
A reklámipar agresszív TV reklámjai, út menti hirdetőtáblái és társaik ezeket a termékeket vagy azok szimbólumait ábrázolják, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a presztízsünket növeljük.
A bankok arra biztatnak minket, hogy pénzszűke ellenére se hagyjuk abba vágyaink beteljesítését.

A hirdetéstől megbabonázva sok ember vesz új ruhát, mobiltelefont, kocsit és házat, mert divatosnak állítják be őket, majd eldobják régi tulajdonukat, még akkor is, ha az még használható. A hirdetések erejére, amely megbolondítja az embereket, egy idézet világít rá: „Minden embert lóvá tehetsz bármikor, ha a hirdetés igaz és a költségvetés elég nagy.”

A hirdetések arra buzdítanak minket, hogy hangolódjunk rá a legutóbbi divatra, ezért sok-sok ember nagy kölcsönöket vesz fel, ami arra kötelezi őket, hogy éveken át keményen dolgozzanak. Emellett a visszafizetések okozta mentális teher nem teszi lehetővé, hogy békében élvezzék kényelmes életüket, amire a kölcsönt felvették.

Miért kellene a siker rabjaivá válnunk, amikor anélkül is sikeresek lehetünk, hogy a társadalmi divat elragadna minket? Jobb, ha a vágyainkat alább adjuk, és elégedettek maradunk azzal, amink van, ahelyett, hogy növelnénk a vágyainkat, és elégedetlenek maradnánk. Ez a választás könnyebb lesz, ha megértjük a visszautasítás erejét, és egyszerűbb életet élünk.

A visszautasítás ereje számunkra pajzs, védelem, amely képessé tesz minket arra, hogy megválasszuk a saját életmódunkat. Éles, kifinomult intelligenciát igényel, hogy a rongyrázás felszínessége mögé lássunk, és értékeljük az egyszerűség szépségét. „Az egyszerűség a végső kifinomultság.” „Az ember olyan mértékben gazdag, amennyi dolgot el tud engedni.”

Hagyj üzenetet

1%
Az Öko-völgy Alapítvány adószáma:
18786435-1-14

2017-ben 403.431 Ft felajánlás segíti ismeretterjesztő tevékenységünket. Köszönjük!
Tanfolyamaink
Legközelebbi időpontok:
2017. november 25.
2017. december 2.
2018. január 20.
Keresés
Webshop
Ökovölgy hírlevél
E-mail cím:*
Név:*
E-mail cím újra:*
Kisfilmek
“Az étel nem a boltból származik.” Film Sivaráma Swamival Rovarpusztító rozsdafarkúak biokertünkben – kisfilm

Kiadványaink
Szakdolgozóink
Az Öko-völgy Alapítvány konzultációs segítségével eddig 48 hallgató védte meg szakdolgozatát.
Védjegy használati jog
Idézet
"Ha csak egy ember álmodik, az csak egy álom, ha sokan álmodnak együtt, az egy új valóság kezdete."
Hundertwasser