Egy évvel ezelőtt Alapítványunk támogatást kapott egy tanárképző projektre. Arra az Erasmus+ projektre, amely az egyéni tanulmányi mobilitást támogatja (címe: “Learn 2 Teach, Teach 2 Learn”).
A projekt egy képzést jelentett a kollégáink számára, amelyet az igényeik szerint alakítottunk ki, hiszen úgy véljük, egy jó tanár képességeit is folyamatosan fejleszteni kell. A mobilitási tevékenységek alatt kollégáinknak lehetősége volt, hogy elmélyítsék a tudásukat és megtanulják, hogyan tegyék jobbá, hatékonyabbá munkájukat.
Műhely Celjében, Szlovéniában
Pedagógusaink részt vettek a kurzusokon, ahol különböző módszerekről és tanítási programokról szereztek tapasztalatot. A programok részletekbe menően feldolgozták például az órák, előadások tervezését és kivitelezését, a diákokkal való foglalkozások és tanácsadás mikéntjét, továbbá olyan műhelyeket szerveztek, amik fejlesztették az informatikai készségeket (pl. jó minőségű bemutató elkészítése, valamint a szociális média, az interneten keresztüli tanítás, vagy a web-es szemináriumok alkalmazása). Ezen kívül személyes és szakmai fejlődésre is nyílt lehetőség az önelemzésre irányuló, értékelő műhelyeken és tevékenységeken. A mobilitásokon a fogadó szervezetek turisztikai programokat és interaktív bemutatókat is szerveztek.
Szeminárium a webináriumokról Celjében, Szlovéniában
Látogatás a jurmalai Ájurvédikus Egészségügyi Központba Riga közelében, Lettországban
Párbeszéd az egészséges életmódról a házigazdákkal és vendégekkel
A projekt 3 mobilitási tevékenységet foglalt magába. Az elsőre Celjében, Szlovéniában, a másodikra a lettországi Rigában, a harmadikra pedig Petite Sommeban, Belgiumban került sor. Minden mobilitási tevékenységben egy-egy kollégánk vett részt és képviselte az alapítványunkat az adott képzésen.
A kurzus résztvevői Rigában, Lettországban
Játékos résztvevők a celjei kastélyban Szlovéniában
A mobilitási tevékenységek során a résztvevő szervezetek az alábbi képzésekkel segítették a kollégáinkat, és rajtuk keresztül a szervezetünket:
– a szlovéniai DUHOVNO DRUSTVO ZA DUSO szervezet egy tanárképző kurzust szervezett, amely elsősorban a személyes és szakmai képességek fejlesztésére, valamint az informatikai eszközök használatára összpontosított,
– a lettországi Zelsirdibas Misija Dzivibas Ediens egy olyan képzést tartott, ami az informatikai eszközök és készségek fejlesztésére összpontosított, illetve az egészséges életvitelre,
– a belgiumi Bhaktivedanta College olyan képzést szervezett, amely az alapvető tanári készségek fejlesztésére fókuszált, a tapasztalati tanulásra, az előadások, tanórák megtervezésére és az előadások kivitelézésére.
A tervezés, kivitelezés és értékelés taglalása az oktatóval
A kurzusok úgy lettek felépítve, hogy segítsék és megkönnyítsék a résztvevők számára a tanulást és tapasztalatszerzést, valamint a tanultak minél jobban adaptálhatóak legyenek a hazai környezetben.
A tanárképzések alatt az érintett szervezetek a munkájukon keresztül az alábbi ismereteket és kompetenciákat emelték ki vagy fejlesztették tovább:
– az informatikai képességek fokozása, hogy az ilyen eszközöket tantermi környezetben és felnőttoktatásban (például tanítás az interneten keresztül) is könnyen alkalmazzák; továbbá az új, innovatív, a piacon rendelkezésre álló IT-eszközök bemutatása és megismerése
– új készségek és technikák oktatása
– a résztvevők személyes készségeinek fejlesztése és az interperszonális készségek erősítése
– a multikulturális szellemiség növelése és annak méltányolása
Jól érzik magukat a résztvevők a Petite Somme-i tanárképzésen
Összegzésképpen kijelenthetjük, hogy a képzés nagyban hozzájárult minden résztvevőnk személyes és szakmai fejlődéséhez, valamint alapítványunk szervezeti fejlesztéséhez is. Intézményünk kapacitása is növekedett a partnerségek megszilárdítása terén azzal, hogy elmélyítettük a kapcsolatokat és az együttműködést a projektben részt vevő szervezetekkel. Következtetésképpen, határozottan állítjuk, hogy a tanulási eredmények és az összes eredmény, ami kapcsolódik a projekthez összhangban volt a tervekkel, és egy sikeres tanárképzés megvalósításához vezette az együttműködő partnereket.